Aydın İl Çevre Müdürlüğü: “Kuşadası Limanı’nda ÇED’e ilişkin kapsam tereddütlü”

Kuşadası Limanı

Aydın İl Çevre ve Orman Müdürlğü’nün Kuşadası Limanında yaptığı denetim ve incelemede “halihazırda iskele ve inşaa kısımlarının” hangi ÇED Süreci kapsamında değerlendirileceği konusunda “tereddüde düşüldüğü” kaydedildi.

Liman Platform üyesi AhmetAltunsoy’un Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) aracılığıyla yaptığı 07.05.2011 tarihli “Kuşadası ilçesi Yolcu Limanı bünyesinde Ege Liman İşletmeleri A.Ş. tarafından yapılması planlanan Liman Geliştirme Projesine ilişkin olarak ÇED sürecinin sonuçlanmamasına rağmen, Kuşadası Körfesinde fiilen denizde kazık çakma ve inşai faaliyetlere başlandığı” yönündeki başvurusu üzerine Aydın İl Çevre ve Orman Müdürlüğü uzmanları ÇED başvurularını, ÇED dosyası verilerini karşılaştırmalı olarak inceledi.

Ayrıca 31.05.2011 tarihinde Kuşadası Limanı’nda inceleme ve denetim yapılarak, tesbit edilen hususlar  476 No’lu Tutanak olarak kaydedildi.

Raporda Ege Liman İşletmeleri A.Ş. ait Liman Geliştirme Projesi’nin  ÇED Süreci’nin, Bakanlığın 21.10.2010 gün ve 158 sayılı yazısıyla durdurulduğu ifade edilen tutanakta,  firmanın başvuru dosyasında

  1. 1 nolu iskeleye 80 metre ilave ile toplam uzunluğun 263 metreye çıkarılacağı  ve önüne 100 ym2 alana sahip bir dolfen ilave edilmesinin;
  2. 2 Nolu iskeleye ise 50 metre ilave yapılarak toplam 295 metre önüne ise 144 m2 dolfen yapılması planlandığı” belirtilmiştir.

Özelleştirme öncesi ve sonrasında Kuşadası Limanı

Özelleştirme öncesi ve sonrası, Kuşadası Limanı

Egeports’un projesinde 295 metreye uzatılacağı belirtilen 2 nolu iskele, halihazırda 313 metre !

Öte yandan Kuşadası Limanında, Aydın İl Çevre ve Orman Müdürlüğü uzmanlarınca yapılan denetim ve ölçümler sonucunda halihazır 2 nolu iskelenin 313 m uzunluğunda olduğu saptandı.

“Dolfenler, aslında dolfen değil!”

Raporda ayrıca “her iki iskelede “dolfen” olarak belirtilen deniz yapısının aslında dolfen olmadığı, aradaki 30 m. deniz boşluğunun iskelelere bütünleştirileceğinin” beyan edildiği yer aldı.

TDİ’nin yaptığı iskele uzatmaları Egeports’un başvurusunda  niçin yok sayıldı?

Limanda yerinde yapılan denetimlerle, proje tanıtım dosyasındaki bilgi verilerin uyuşmaması nedeninin, 2000 yılında henüz özelleştirilmeden Kuşadası Limanınındaki iskelelerde Türkiye Denizcilik İşletmeleri tarafından, imar planlarına işletilmeksizin ve ÇED süreci kapsamında değerlendirme yapılmaksızın 1 nolu iskeleye 50 metre ve 2 nolu iskeleye 25 metre uzatma yapıldığı ve bu verilerin de Bakanlığa firma tarafından sunulan bilgi ve belgelerde yer almadığı kaydedildi.

“Liman ÇED süreci kapsamı tereddüdlü”

Çevre İl Müdürlüğü uzmanları, yerinde yaptıkları inceleme, denetim ve ÇED dosyaları tetkikinde “halihazırda iskele ve inşaa kısımlarının 08.04.2004 tarihli ÇED Gerekli Değildir kararı kapsamında sunulan Proje Tanıtım dosyasında planlanmış faaliyetler kapsamında mı; süreci Çevre ve Orman Bakanlığınca durdurulmuş ÇED dosyasında planlanan faaliyetler kapsamında mı olduğu” konusunda tereddüde düşüldüğünü” ifade ederek, “konunun hassasiyeti de dikkate alınarak  Çevre ve Orman Bakanlığınca yapılacak inceleme ve değerlendirmenin daha sağlıklı olacağı” görüşünü belirtiler.

Konuya ilişkin Aydın İl Çevre ve Orman Müdürlüğü yazısı örneği aşağıya çıkarılmıştır:

Bu yazı Belgeler içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

1 Responses to Aydın İl Çevre Müdürlüğü: “Kuşadası Limanı’nda ÇED’e ilişkin kapsam tereddütlü”

  1. YATIRIMCI dedi ki:

    Kusasi Belediyesi nin resmi web sitesine goz atarken liman cet raporu dikkatimi cekti.

    Toplantinin ayrintilarini bir video ile paylasan yoneticeleri bu rezaleti nasil yayinladiklarini neyi nasil iyi yaptiklarini dusunerek yayinladiklarini biliyorum.

    Bir saat kadar olan video yu izledim.

    Ben Kusadasin da yatirim yapan ve iflas eden baska ilden gelen bir yatirimciyim benim gibi onlarcasini taniyorum.

    Ve neden ifla ettigimizi neden bu isleri yonetemedigimizle ilgili sorunlari kendimizde ararken aslinda suclu sadece bizler olmadigini anladim…
    Video yu izleyen her kesin de anlayacagi gibi boye yoneticileri boyle sozculeri olan daha bu kadar basit bir toplantiyi bile gerecelestiremeyen bu insalarin altinda is yapmanin ne kadar zor oldugunu bir kere daha anladim.

    Soyleyecek cok sey var ama o cennet ilcenin bu sekilde parcalanip gitmesini izlerken insanin ici yaniyor…

    Sadece yazik diyorum yoneticilere sozculere ve kusadasin da esnafim diye gecinen insalara sesleniyorum siz bu isi yapamiyorsunuz birakin da bilenler yapsin…

    Yazik… cok yazik…

Yorum bırakın